formats

Cum renuntam la un obicei nedorit?

Multe obiceiuri deprinse de-a lungul vietii ne sunt necesare; fara acestea ne-am simti cu adevarat coplesite, considerand numarul mare de activitati si indatoriri ce trebuie duse la indeplinire. Dar unele obiceiuri pe care le-am dobandit nu sunt dintre cele mai folositoare si de multe ori au consecinte neplacute asupra sanatatii noastre, iar in momentul in care decidem sa renuntam la acestea, intampinam greutati.

Iti suna cumva familiar?
“Dupa o zi obositoare la birou ma asez in fata televizorului si mananc un bol cu inghetata!”
“Cand sunt singura si plictisita ma consolez de multe ori cu o ciocolata!”
“Cand am ceva dificil de terminat imi ofer drept rasplata o prajitura!”

Chiar daca la prima vedere acestea par doar niste obiceiuri nedorite de care nu putem scapa, totusi, de multe ori in spatele acestora se ascund si probleme emotionale.

Este nevoie de rabdare si determinare ca sa renunti la un obicei, dar, cu ajutorul EFT, este mult mai usor! Aste pentru ca in primul rand ai posibilitatea sa elimini emotiile asociate obiceiului nedorit, devenind constienta de acestea.

In acest articol iau in considerare doar prima parte a problemei si anume dorinta de a renunta la obiceiul de a manca inghetata (ciocolata sau prajitura) in fiecare seara in timp ce uramaresti o emisine la televizor. Este important sa dai atentie emotiilor ce apar pe parcursul urmatoarelor secvente de tapping:

Daca nu esti familiarizata cu punctele EFT, descarca Schema Ajutatoare care te va ajuta sa urmezi secventele de urmatoare de tapping.

Pe scara de la 0 la 10 evalueaza urmatoarea afirmatie:
“Vreau sa renunt la portia de inghetata ce o mananc in fiecare seara”

Secventa 1
PK – Chiar daca imi doresc sa renunt la obiceiul de a manca inghetata in timp ce urmaresc o emisiune la televizor, totusi gandul ma sperie, serile mele o sa fie triste fara bolul cu inghetata, aleg sa ma accept pe deplin
PK – Chiar daca spun ca vreau sa renunt la portia zilnica de inghetata pe care o mananc in timp ce ma uit la televizor, merit aceasta mica recompensa, ma onorez fara judecata
PK – Chiar daca imi doresc sa renunt la acest obicei de a manca inghetata in fiecare seara in timp ca ma uit la televizor totusi ma simt trista gandindu-ma la aceasta perspectiva, dar ma onorez complet si profund


VC – Chiar sa renunt la portia mea zilnica de ingetata
IS – Nu sunt chiar asa de sigura ca sunt pregatita sa renunt la acest obicei
CO – Serile mele o sa fie triste fara bolul cu ingetata
SO – Imi place inghetata si nu sunt sigura ca vreau sa renunt
SN – E drept ca sunt multe calorii in acel bol cu inghetata
BR – Dar nu vreau sa renunt la ea
CV – Merit si eu o mica recompensa
SB – Dupa o zi istovitoare la birou
IM – In acest fel inchei ziua atat de placut

Respira adanc si verifica unde esti pe scara de la 0 la 10 referitor la afirmatia de mai sus. Este posibil ca intensitatea sa scada, sa ramana la fel sau chiar sa creasca. Daca este nevoie repeta secventa pana cand simti ca intensitatea a inceput sa scada si dorinta de a renunta la acest obicei nu iti mai pare greu de realizat.

Secventa 2
PK – Chiar daca merit si eu o mica recompensa iar portia de inghetata ma ajuta sa inchei ziua atat de placut, sunt deschisa totusi la posibilitatea sa renunt la acest obicei si ma onorez pe deplin pentru aceasta decizie
PK – Chiar daca inca mai sunt putin trista cand ma gandesc la aceasta varianta, sunt totusi incantata la gandul ca nu trebuie sa mai inghit toate acele calorii nesanatoase, ma respect si ma onorez pentru aceasta decizie
PK – Chiar daca stiu ca merit acel bol cu inghetata dupa o zi obositoare dar sunt mai incantata de perspectiva sa adopt un mod de viata sanatos si onorez curajul meu de a renunta la acest obicei


VC – Nu este usor sa renunt la portia zilnica de inghetata
IS – Asta ma face sa ma simt trista
CO – Dar toate caloriile continute in acea portie de inghetata
SO – Cu siguranta nu imi sunt bune
SN – Sunt deschisa la posibilitatea
BR – Sa adopt un mod de viata sanatos
CV – Si asta inseamna sa renunt la bolul zilnic cu inghetata
SB – Incep sa fiu incantata de aceasta perspectiva
IM – Si ma onorez pe deplin pentru curajul meu

Daca simti ca nivelul de discomfort a scazut si renuntarea la acest obicei nu mai pare greu de realizat, foloseste urmatoarea secventa de tapping:

Secventa 3


VC – Aleg sa renunt la portia zilnica de inghetata
IS – Nu este chiar asa de greu
CO – Sunt hotarata sa adopt un mod de viata sanatos
SO – Si ma onorez pentru acesta decizie
SN – Cine a zis ca e greu sa renunt la bolul cu inghetata?
BR – Sunt chiar incantata sa renunt la acest obicei
CV – Este chiar mai usor decat am crezut
SB – In acest moment sunt calma si relaxata
IM – Si ma onorez pentru dorinta mea de a reusi

Repeta aceste secvente de tapping cateva seri la rand (sau de cate ori este nevoie), important este sa o faci inainte sa te asezi in fata televizorului cand poate esti deja ademenita sa mananci o portie de inghetata.
Daca situatia actuala te nemultumeste, nu uita ca niciodata nu este prea tarziu sa faci o alta alegere.
Apasa pe link-urile din dreapta unde vei gasi toate detaliile despre programele mele si poti sa investesti intr-o viata mai buna chiar acum.

Etichete: